Thursday 12 October 2017

Mui Forex Halal Haram


Jag reser till Mellanöstern och Sydostasien under de kommande veckorna där befolkningen är till stor del muslim och före min resa alla mina snart att vara praktikanter frågar Forex är Halal eller Haram Jag är inte en religiös person, därför kunde jag inte hitta en Svara på den här frågan själv, men jag tog tillfället i akt att lära mig av islamiska forskare om deras uppfattning om huruvida Forex är Halal eller Haram. Första frågan: Vad är Harams gemensamma svar Haram är något som Gud och Profeten helt och hållet förbjudit, eftersom den handlingen eller materien skulle anses vara oren och oanständig. Det andra vanliga svaret var en handling som är ond eller syndig. Är Forex Haram Eftersom jag fick definitionen av Haram var mitt huvudmål baserat på varför Forex anses vara av Haram av så många människor där ute, medan så många människor anser Forex Halal och lever på Forex som en bransch. Plato sa en gång Mänskliga beteenden strömmar från tre huvudkällor: Lust, känslor och kunskap Det största och mest raka svaret jag fick från Forexobjektörer som tror att Forex är Haram var Forex är Spel och Gabling är Haram i islam. Efter så mycket diskussioner med Imam, Böner och aktiva religiösa människor kom vi till följande gemensamma avtal. Forex är Halal Om Forex är Halal om du inte spelar och har dina slutmål tydligt framträdande. 2- Inte spela på trendriktningen utan analysera marknaden 3- Inte handel för spänningens skull, men handla för den potentiella inkomsten och att leva 4- Inte att närma sig det som ett spel men som ett jobb att vinna eller för att skydda ditt eget kapital istället för att berätta om jag vinner jag vinner, om inte nästa gång 6- Du lär dig av dina förluster och fortsätter med det beslut du fattar istället för att skylla på marknaden eller skylla på situationen 7- Du har ett SWAP gratis konto eller handel undviker SWAP Forex är Halal eller Haram Det finns en tunn linje mellan handel och spel, vi alla måste erkänna det. Men den goda nyheten är att du kan undvika att vara en spelare. 1- Ta bara handel med stor sannolikhet för vinst på grundval av din analys. 2- Att avsluta en handel är lika viktig som att ange en, ha en handelsplan. 3- Definiera dina stoppnivåer. 4- Välj rätt inmatningsstorlek, om du är riskera allt för att fördubbla det, det kallas spelande 5- Vet vad du handlar 6- Förstå tidsramarna, var inte beroende av det är ett tecken på spelande 7- Tillbaka testa din strategi och sträva efter att utveckla den 8- Ständigt granska din historiska Prestanda och försök att förstå varför du gjorde förlust och vinst 9 - Var disciplinerad, handel är ett jobb inte ett spel 11 - Handel med ett islamiskt konto som tillhandahåller Forex Broker Obs! Ovanstående är en del av min 1 veckors forskning med 3 islamiska forskare från Azerbajdzjan, 1 från Irag, 1 från UAE, 1 från Indonesien och 1 från Egypten. Eftersom detta ämne är diskutabelt, var god och kom med att kommentera dina tankar nedan i kommentarfältet. Valutamarknaden (valutamarknaden) är en global, decentraliserad marknad för handel med valutor som rial, dollar, euro, pund, yen, Dinar, etc.). Om en som avser att handla valuta, känner värdet av en viss valuta går upp, köper han det och när värdet sänks, säljer han det eller köper dyra valutor och sedan säljer han efter en tid valutaen för att vinna vinst . Valutahandel och utbyte inträffade först i antiken. Pengarbyte människor, människor som hjälpte andra att byta pengar och också ta en provision eller ta ut en avgift levde i gamla tider. Valuta och utbyte var också ett viktigt och avgörande element i handeln i den gamla världen, så att människor kunde köpa och sälja saker som mat, keramik och råvaror. Det fanns tider då en proxy utsågs för sådan handel. Ombudet skulle genomföra transaktionen och vinst eller förlust skulle uppkomma av kapitalägaren. Det finns inga problem i en sådan transaktion enligt islamisk lag eftersom den har alla nödvändiga förutsättningar för en giltig transaktion, för att inte nämna det faktum att det saknar några villkor som kan strida mot Shari039ah. Därför är det tillåtet enligt den islamiska lagen. Men det som nu är känt som valutamarknad står inför vissa problem och svårigheter som får det att bli hård och otillåtet. Några av dessa problem är följande: 1. De flesta av dem som hävdar att de är i cyberspace, arbetar som forex-agenter och kör webbloggar eller webbplatser är inte riktiga människor. De transaktioner som utförs av deras sida är därför bedrägliga och innebär att rip-handlare ska räkna ut sin rikedom. Syftet är att lura människor och riva dem av deras kapital och investera i egendom. Eftersom företagen är falska och inte hänvisar till någon särskild plats har offeret inget sätt att återta det han har förlorat. Så förlorar han all sin egendom. 2. Några andra som arbetar som forex-agenter eller åtminstone hävdar att de är så är riktiga människor, vilket gör det möjligt för deltagarna att ha sin egen speciella webbsida för att se deras balans samt transaktionerna som utförts. Rapporten tillhandahålls dagligen och kunden tänker på att rapporten är verklig och han litar på dem, men det är en falsk rapport som visas på hans hemsida eftersom de investerar annorstädes och för andra ändamål som smuggling etc. Denna typ Av handel är absolut inte tillåtet eftersom bolaget inte uppfyller villkoren och kundens kapital inte används för köp och försäljning av valuta. 3. Några andra som arbetar som forex-agenter eller åtminstone hävdar att de är så verkliga människor och verkligen gör en valutahandel, men de gör sådana bestämmelser som en del av kontraktet som är ganska motsatts av islamiska Shari039ah eller religiösa lagar. Till exempel anges det att ibland när det inte finns någon transaktion ska kapitalet lånas ut till ett företag eller en bank så att han kan få intresse vid slutet. Ett sådant villkor som införs i kontraktet gör transaktionen ogiltig eftersom transaktionen har utförts med ett olagligt tillstånd. Därför är handel på en sådan marknad också hård. Slutsatsen är att om valutahandling som görs på internet sker i enlighet med alla villkor som är nödvändiga för en giltig transaktion, dvs agenterna är verkliga och kända och allt görs i enlighet med kapitalinnehavarens krav och juridiska villkor utsatt av honom skulle det inte vara något problem. Dessutom bör landets regler om kapital - och sekundärkontrakt vara lagliga. Det bör noteras att centralbanken i Islamiska republiken Iran utövar också Forex trading. Eftersom islamiska regler iakttas i dessa banker finns det ingen invändning mot dem och det finns inga problem att delta i handeln. 12.9k Visningar mitten View Uppstod mitten Inte för reproduktion Vetenskapligt svar på frågan. Q. Jag skulle vilja veta om investeringar i curreny (FOREX Market). Som idag är det mycket vanligt att människor investerar i Euro för att tjäna vinst. En mäklare fortsätter ringa mig för att investera USD i Euro. Är handel med valutahalal. A. Lova var till Allaah. Att handla i valutor är tillåten så länge som utbytet äger rum under samma sammanträde som kontraktet görs. Det är tillåtet att sälja euro för dollar så länge som utbytet äger rum under samma sammanträde som kontraktet görs. Men när affären handlar om samma typ av valuta, som att sälja en dollar för två dollar, är det inte tillåtet eftersom det är en typ av riba. I så fall bör de vara lika stora och utbytet måste äga rum i samma sammanträde som kontraktet om utbytet handlar om en typ av valuta. Beviset för detta är den rapport som Ubaadah ibn al-Saamit berättar om. Han sade: Allaas budbärare (Allahs frid och välsignelser) sade: Guld för guld, silver till silver, vete för vete, korn för korn, datum för datum, salt för salt, som för liknande, samma för samma, hand till hand. Om typerna är annorlunda så sälj du dock, så länge det är hand i hand. Omtalad av muslimen, 1587. Det står i Majmoo Fataawa Ibn Baaz (19171-174): Att handla i valuta, köpa och sälja är tillåten, men det är villkoret att utbytet är hand i hand om valutorna är annorlunda. Om en person säljer libysk valuta till amerikansk eller egyptisk eller vad som helst valutahand till hands, är det inget fel med det, till exempel om han köper dollar för libysk valutahand till hands, byter den i ett sittande eller köper egyptisk eller engelsk valuta Etc för den libyska eller vad som helst valuta hand att hand, det är inget fel med det. Men om det finns en fördröjning är det inte tillåtet, och om utbytet inte görs i samma sammanträde, är det inte tillåtet, för det anses i så fall vara en typ av ribabaserad transaktion. Så byten måste ske i samma sammanträde, hand i hand, om valutorna är olika. Men om de är av samma slag, måste två villkor vara uppfyllda: de borde vara lika stora och utbytet ska äga rum i samma sammanträde, eftersom profeten (Allahs frid och välsignelser är honom) sa: Guld för guld , silver till silver Regeringen om valuta är som nämnts ovan om de är annorlunda då det är tillåtet att de utbytta beloppen är olika, så länge som utbytet äger rum under samma sammanträde. Om de är av samma slag, till exempel dollar för dollar eller dinarer för dinarer, måste utbytet ske i samma sammanträde och de borde vara lika stora. Och Allah är källa till styrka. Avsluta citatet. 5.4k Visningar mitten View Uppvotes middot Inte för reproduktion I039m en muslim och ja jag gör handel fx. Och jag argumenterade en gång med en kollega om det (han är en gammal tidskonservativ). Eftersom vi båda arbetar utomlands, förklarade jag för honom att antingen vinstorienterade eller inte, vi båda är inblandade i valutahandel. Precis som att överföra pengar hem, som USD är vår världsreservs valuta, vilket innebär att vi indirekt är involverade i valutahandling, även i en atom del av det (t. ex. handel cirkulerar över 5 biljoner dollar per dag). Så ja, vi är alla i det. Det som gör det ganska tvivelaktigt är att byta ut som muslimer, det är klart kategoriserat som riba, precis som lånränta. Men idag erbjuder många mäklare bytesfri eller islamiskt konto för högre spridning som följd. Utgåva nr. 1 löst. Men från min personliga synvinkel och många andra är överens med det, finns det en annan fångst som gör att handel anses vara haram. Hoppa i en handel som att rulla en tärning utan korrekt analys och sådant skulle kunna ge dig en spelningssituation. Det är lite suddigt så att säga. Men om du är ärlig mot dig själv, vet du om du handlar eller spelar. Och för att stödja mitt svar betraktas handel utan byte som halal av islamisk myndighet i Indonesien - mitt hemland - vilket är det största muslimska landet. Att lära oss att göra vårt bästa i handeln bör hindra oss från att göra oss spelare på handelsområden. Hoppas det hjälper. 9.1k Visningar mitten View Uppvots mitten Inte för reproduktion Yagub Rahimov. Författare, Trader, Chief Strategy Director på AtoZForex Innan jag åkte till Malaysia förra gången gjorde jag en massiv forskning om detta ämne. Gambling är haram i islam och det finns en tunn linje mellan handel och spel, vi alla måste erkänna det. Men den goda nyheten är att du kan undvika att vara en spelare. Om du lyckas stanna på den positiva sidan av din vilja, är Forex Halal in Islam. Ovanstående slutsats gjordes baserat på riktig diskussion med islamiska forskare. Du kan se hela islamiska Forexforskningen 1 här. 3.8k Visningar ej tillgänglig för ReproductionFatwa MUI Tentang Jual Beli Mata Uang (AL-SHARF) Det här är en av de ledande tillverkarna av Indonesien. 1. Apakah Trading Forex Haram 2. Apakah Trading Forex Halal 3. Apakah Trading Forex Diperbolehkan Dalam Agama Islam 4. Apakah SWAP itu Mari Kita Bahas dengan artikel yang pertama. Forex Dalam Hukum Islam Dalam bukunya Prof. drs. Masjfuk Zuhdi yang berjudul MASAIL FIQHIYAH Kapita Selecta Hukum Islam, diperoleh bahwa Forex (Perdagangan Valas) diperbolehkan dalam hukum islam. Perdagangan valuta asing timbul karena adanya per dagangan barang-barang kebutuhankomoditi antar negara yang bersifat internasional. Perdagangan (Ekspor-Impor) ini tentu memerlukan alat bayar yaitu UANG-masing-masing negara mempunyai ketentuan sendiri än berbeda satu sama lainnya sesuai dengan penawaran dan permintaan diantara negara-negara tersebut sehingga timbul PERBANDINGAN NILAI MATA UANG antar negara. Förbättra nilai mata uang antar negara terkumpul dalam suatu BURSA atau PASAR ger en internationell utmärkelse för att få ett gott och gott resultat. Nilai mata uang suatu negara dengan negara lainnya ini berubah (berfluktuasi) setiap saat sesuai volym permintaan dan penawarannya. Adanya tillåter dig att ta hand om din meny med transaktioner. Yang Secara nyata Hanyalah Tukar-menukar mat från Yangtze Nilai. HUKUM ISLAM Dalam TRANSAKSI VALAS 1. Ada Ijab-Qobul. --- gt Ada perjanjian untuk medlemi men menerima Penjual menyerahkan barang dan pembeli membayar tunai. Ijab-Qobulnya dilakukan dengan lisan, tulisan dan utusan. Pe mbeli dan penjual mempunyai wewenang penuh melaksanakan dan melakukan tindakantindakan hukum (dewasa dan berpikiran sehat) 2. Mänskliga menariska objekt om transaktionerna: Betyderna att det är svårt att förstå Dapat dimanfaatkan Dapat diserahterima kan Jelas barang dan harganya Dijual (dibeli) oleh pemiliknya sendiri atau kuasanya atas izin pemiliknya Barang sudah berada ditangannya jika barangnya diperoleh dengan imbalan. Perlu ditambahkan pendapat Muhammad Isa, du vet att du vet att du är dykare. Jangan kamu membeli ikan dalam air, karena sesungguhnya jual beli yang demikian itu mengandung penipuan. (Hadis Ahmad bin Hambal än Al Baihaqi av Ibnu Masud) Jual Beli Barang och du har tid att göra transaktioner med Diperbolehkan dengan har haft det här alternativet för att sitta på Ciri-cirinya. Kemudian jika barang sesuai dengan keterangan penjual, maka sahlah jual belinya. Tetapi jika tidak sesuai maka pembeli mempunyai hak khiyar, artinya boleh troruska atau membatalkan jual belinya. Hal ii sesuai dengan hadis Nabi riwayat Al Daraquthni från Abu Hurairah: Barang siapa yang membeli sesuatu ia tidak melihatnya, jag är beredd att höra jika ia melahatnya. Jual beli har en tanam yang masih terpendam, seperti ketela, kentang, bawang dan sebagainya, en diperbolehkan, asal diberi contohnya, karena akan mengalami kesulitan atau kerugian jika harus blandeluarkan semua haril tanaman och har varit otroligt dumma. Hal ii sesuai dengan kaidah hukum Islam: Kesulitan det menarik kemudahan. Demikiska juga jual beli barang-barang yang telah terbungkustertutup, seperati makanan kalengan, LPG, dan sebagainya, asalkam diberi-etiketten som du kan göra med. Vide Sabiq, op. cit. hal. 135. Mengenai text är en del av islam som är en del av Al Suyuthi, Al Ashbah och Nadzair, Mesir, Mustafa Muhammad, 1936 Hal. 55. JUAL BELIMS VALUTA SOM DAN SAHAM Yang Dimaksud dengan valuta soming adalah mata duang luar negeri seperi dolar Amerika, poundsterling Inggris, ringgit Malaysia dan sebagainya. Apabila antara negara terjadi perdagangan internasional maka tiap negara membutuhkan valuta asing untuk alat bayar luar negeri yang dalam dunia perdagangan disebut devisa. Misalnya exporterir Indonesia, som är en del av Indonesien, har en stor del av Indonesien, och Indonesien har en underbar uppfattning om att det inte finns några konsekvenser för detta. Dengan demikian akan timbul penawaran än den här valutan asing. Setiap negara berwenang penuh menetapkan kursen uangnya masing-masing (kursen är inte lika bra som du kommer att ha råd med dig) misslyckad 1 dolar Amerika Rp. 12,000. Namun kursen är en avgörande faktor när det gäller nilai tukar setiap saat bisa berubah-ubah, som är en del av ekonomin negara masing-masing. Penningskatas kurs än transaktionell valuta för valutahandel i Bursa Valuta Asing (AWJ Tupanno, et al. Ekonomi än Koperasi, Jakarta, Depdikbud 1982, hal 76-77) FATWA MUI TENTANG PERDAGANGAN VALAS Fatwa Dewan Syariah National Majelis Ulama Indonesien Nej: 28DSN-MUIIII2002 tentang Jual Beli Mata Uang (Al-Sharf) a. Bahwa dalam sejumlah kegiatan untuk memenuhi berbagai keperluan, seringkali diperlukan transaksi jual-beli mata u shar (al-sharf), men det är inte säkert att du kommer att vara medveten om att du har en bra affär. b. Bahwa dalam urf tijari (tradisi perdagangan) transaktion jual beli mata uang dikenal beberapa bentuk transaktionen yang status hukumnya dalam pandangan ajaran Islam berbeda antara satu bentuk dengan bentuk lain. c. Bahwa Agar Kegiatan Transaksi Tersebut dilakukan sesuai dengan ajaran islam, DSN memandang perlu menetapkan fatwa Tempelet Al-Sharf untuk dijadikan pedoman. 1. Firman Allah, QS. Al-Baqarah2: 275:. Dan Allah talar för att du ska kunna tala om det. 2. Hadis nabi riwayat al-Baihaqi dan Ibnu Majah av Abu Said al-Khudri: Rasulullah SAW, Bersabda, Sesungguhnya, som är en av de ledamöter som drabbades av att drabbas av familjen (Antara kedua belah pihak) (HR.) Än Ibnu Majah, än dinilai shahih oleh Ibnu Hibban). 3. Hadis Nabi Riwayat Muslim, Abu Daud, Tirmidzi, Nasai, dan Ibn Majah, dengan tekst Muslim från Ubadah bin Shamit, Nabi såg bersabda: (Juallah) emas dengan emas, perak dengan perak, gandum dengan gandum, syair dengan syairen, kurma dengan kurma, dan garam dengan garam (denga syarat harus) samma än vad som sägs om sekara tunai. Jika jenisnya berbeda, juallah sekehendakmu jika dilakukan sekara tunai .. 4. Hadis Nabi riwayat Muslim, Tirmidzi, Nasai, Abu Daud, Ibnu Majah, än Ahmad, från Umar bin Khattab, Nabi såg bersabda: (Jual-beli) emas dengan perak adalah Riba kecuali (dilakukan) secara tunai. 5. Hadis Nabi riwayat Muslim från Abu Said al-Khudri, Nabi såg bersabda: Janganlah kamu menjual emas dengan emas kecuali sama (nilainya) än janganlah menambahkan sebagian atas sebagian yang lain janganlah menjual perak dengan perak kecuali sama (nilainya) än janganlah menambahkan sebagaian ata sebagian yang lain dan janganlah menjual emas än perak tersebut yang tidak tunai dengan yang tunai. 6. Hadis Nabi riwayat Muslim från Bara bin Azib än Zaid bin Arqam. Rasulullah såg melarang menjual perak dengan emas secara piutang (tidak tunai). 7. Hadis Nabi riwayat Tirmidzi dari Amr bin Auf: Perjanjian dapat dilakukan di antara kaum muslimin, kecuali perjanjian yang mengaramkan yang halal atau menghalalkan yang haram dan muslimin terikat dengan syarat-syarat merka kecuali syarat yang mengharamkan yang halal atau menghalan yang haram. 8. Ijma. Ulama sepakat (ijma) bahwa akad al-sharf disyariatkan dengan syarat-syarat tertentu 1. Surat av pimpinah Enhet Usaha Syariah Bank BNI nr. UUS2878 2. Pendapat peserta Rapat Pleno Dewan Syariah National Pada Hari Kamis, tanggal 14 Muharram 1423H 28 Maret 2002. Dewan Syariah National Menetapkan. FATWA TENTANG JUAL BELI MATA UANG (AL-SHARF). Pertama. Ketentuan Umum Transaksi jual beli mata uang pada prinsipnya boleh dengan ketentuan sebagai berikut: 1. Tidig untuk spekulasi (untung-untungan). 2. Ada kebutuhan transaksi atau untuk berjaga-jaga (simpanan). 3. Apabila transaksi dilakukan terhadap mata uang sejenis maka nilainya harus samma än secara tunai (at-taqabudh). 4. Apabila berlainan jenis maka harus dilakukan dengan nilai tukar (kurs) och berättade om transaktioner än sekara tunai. Kedua. Jenis-jenis transaksi Valuta Asing 1. Transaksi SPOT, yaitu transaksi Pembelian dan penjualan valuta asing untuk penyerahan pada saat (över disken) atau penyelesaiannya paling lambat dalam jangka waktu dua hari. Hukumnya adalah boleh, karena dianggap tunai, sedangkan waktu hara dianggap sebagai processen penyesesaian och du kommer alltid att vara bättre än mer. 2. Transaksi FRÅN, Yaitu transaksi Pembelian dan penjualan valas yang nilainya ditetapkan pada saat sekarang dan diberlakukan untuk waktu yang akan datang, antara 2x24 jam sampai dengan satu tahun. Hukumnya adalah haram, har haft och har gått iväg, och har haft en dykning, men har inte haft en sådan dilemma, som har haft det, så har du haft det med dig, du kommer aldrig att få det, du kommer inte att göra det, och du kommer inte att göra det. hajah) 3. Transaksi SWAP yaitu suatu kontrak pembelian atau penjualan valas dengan harga spot yang dikombinasikan dengan pembelian antara penjualan valas yang sama dengan harga framåt. Hukumnya haram, karena mengandung unsur maisir (spekulasi). 4. Transaksi OPTION yaitu kontrak untuk memperoleh haj dalam rangka membeli atau hak untuk menjual yang tidak harus dilakukan atas sejumlah enhet valuta asing pada harga än jangka waktu atau tanggal akhir tertentu. Hukumnya haram, karena mengandung unsur maisir (spekulasi). Ketiga. Fatwa ini berlaku sejak tanggal ditetapkan, dengan ketentuan jika di kemudian hari ternyata terdapat kekeliruan, akan diubah dan disempurnakan sebagaimana mestinya. Ditetapkan di. Jakarta Tanggal. 14 Muharram 1423 H 28 Maret 2002 M DEWAN SYARIAH NATIONAL - MAJELIS ULAMA INDONESIAMu meneen Bröder och systrar, som Salaam Aleikum wa Rahmatullahi wa Barakatuh. (Må Allahs fred, barmhärtighet och välsignelser vara på er alla) En av våra brorssister har frågat denna fråga: Är forex halal eller haram. Om halaal ska du förklara varför är det så (Det kan finnas några grammatiska och stavfel i ovanstående uttalande. Forumet ändrar inte någonting från frågor, kommentarer och uttalanden från våra läsare för cirkulation i konfidentialitet.) Forex Valutahandel I namnet av Allah, vi lovar honom, söker hans hjälp och ber om förlåtelse. Den som Allah leder ingen kan missvisa, och den som Han tillåter att falla vilse, ingen kan styra dem rätt. Vi vittnar om att det inte finns någon (ingen idol, ingen person, ingen grav, ingen profet, ingen imam, ingen dai, ingen) är värdiga dyrkan men Allah ensam, och vi vittnar om att Muhammad (sågar) är hans slavtjänare och hans budbärares försegling. I ljuset av Koranens och Sunnahs vägledning anser majoriteten av akademikerna och juristerna i islam att köpet, försäljningen och handeln med utländska valutor är tillåten i islam, förutsatt att handeln och utbytet sker på platsbetalning och utbyts. Observera här att marginalhandel, sättning, samtal, sträng eller något annat derivat än spotutbyte hålls olagligt och förbjudet i islam. Vad som helst skrivet av Sanning och nytta är bara på grund av Allahs hjälp och vägledning, och vad som helst av felet är av mig ensam. Allah känner bara bäst och han är den enda kraftkällan. Din bror och väl önskar i islam,

No comments:

Post a Comment